Együtt fogyni jó

Sokan szenvednek a túlsúlytól. Én is. De szeretnék jó példával elöljárni és segíteni azoknak, akiknek az élő példa gyakorlati támogatással bírhat. El kezdtem fitness terembe járni és hétről-hétre leírom mi történt, hogyan alakul a súlyom, a ruhatáram s egyúttal mindenkit arra biztatok, hogy soha nem késő el kezdeni, még ha kis lépésekkel is. Szorítsatok, hogy sikerüljön, hogy ne adjam fel. Hiszem, hogy a kitartással, a pozitív szemléletmóddal Neked is tudok segíteni.

Címkék

comb (1) diéta (1) edzés (1) edzésidő (1) edzésnap (1) edzésprogram (1) elhízás (1) ellipszis (2) fitness (3) fogyás (3) futógép (3) gép (1) hasizom (1) izom (1) kedv (1) kg (1) kihagyás (1) lépcsőző (1) mérleg (1) ruhaméret (1) súly (1) szex (1) terhelés (1) torna (1) tréner (1) tréning (1) túlsúly (1) update (1) Címkefelhő

Az egynégyzetméteres fogyás

2011.09.04. 23:07 charlottesweb

Heuréka! Igen, megvan. És nem segített benne személyi edző, méregdrága csodabogyó, sem táplálékkiegészítő, sem Schobert Norbi. Én, egymagam találtam meg azt a módszert, amivel az elmúlt egy hónapban 5 kilót leadtam és a jelek szerint elindult a folyamat a helyes irányba. Hogyan történt mindez? Olvass és figyelj!

A kapcsoló

Rá kellett jönnöm, ha magamban, legbelül nem találom meg a főkapcsolót (okot, indítékot, motivációt) ami a fogyási szándékomat erősen befolyásolni tudja, teljesen mindegy, hogy mit szedek, milyen szuper helyre járok tornázni, hánytízezer forintot fizetek a személyi edzőnek... - az eredmény nem lesz tartós és az egész folyamat kínszenvedés lesz egy idő után.

Motivációim

  • Nem akarok idő előtt stroke-ban vagy szívinfarktusban meghalni.
  • Szeretném ha negyvenévesen még megfordulnának utánam a pasik az utcán.
  • Jó lenne, ha ismét szívesen járnék strandra, vagy szégyenérzet nélkül monokinizhatnék a tengerparton.
  • Szeretném, ha én lennék a lányom példaképe, s a fiamnak sem lenne torz elképzelése a nőről, aki ezdidőtájt nagyban befolyásolja pubertás életét.
  • Jó lenne, ha a férjem a kapuzárási pánik időszakában nem pattanna meg egy fele annyi idős és fele annyi súlyú csajjal, mint én vagyok.

...És még sorolhatnám.

A miértek
Véleményem szerint ahhoz, hogy tudjuk milyen úton kell továbbhaladnunk, tiszában kell lennünk azzal, hogy miért szöktek fel a kilók annyira, hogy az már lelki és egészségügyi zavarokat okoz. Vannak, akik törődés- és szerethiány miatt evéssel kompenzálnak. Vannak, akik valamilyen betegség következtében híznak és nem tudnak ellene mit tenni. Vannak, aki a sok ülő- és irodai munka mellett egyre kevesebbet mozognak (ez lennék én is), de bizonyára a gyakorlat és a szakirodalom még jópár alapokot ismer. Te vajon hova
tartozol?

Alaptétel
A fogyás akkor tud beindulni, ha ugyanazon időszakon belül több az energialeadás mint az energiafelvétel. Magyarán mozogd le, amit megeszel. Hiába a liszt- és cukormentes élet, ha mindemellett a sarokig nem mennél gyalog. S az sem jó jel, ha egy pici izzadságcsepp
megjelenésekor minden "erőltetést" abbahagysz. A munkavégzés (mozgás) szükséges ahhoz, hogy valódi súlyvesztést érj el. De akinek nagy a súlyfeleslege, ne akarjon ajtóstul rontani a házba, mert az nem így működik.

Nálam így kezdett el működni
Kihagytam a vacsorát. Első napokban nagyon nehéz volt nem enni, de aztán rájöttem: vannak olyan dolgok, amik biztosan nem fognak ártani. Esténként tehát magam elé vettem 2-3 paradicsom 1-2 paprikát és jól megettem. Aztán volt olyan este, hogy egy pohár kakaóval ámítottam magam :)

Nappal kurtítottam az ebéd adagomat. Mindennap főzök ugyan, főleg apukám miatt, de a nyáron a gyerekeimre is minden nap főztem, így magamnak is. De úgy csináltam, hogy kiosztottam az ételt és direkt egy icipicit hagytam csak magamnak, kb. 5-7 falatnyit. Ez éppen elég volt nekem arra, hogy ne legyek éhes.

Nem éhezem egyik napszakban sem. Megtaláltam azt az ételt, amit - szerintem - bármikor ehetek. Ez a kefír. No cukor, kicsi szénhidrátot és kevés zsírt tartalmaz. Üdítő és bizony egy-egy nagyobb adag (300 - 450 gr) elfogyasztása jópár óra biztosít jóllakottságot. Egy ilyen adag pedig 150,-Ft körül már elérhető. (Bocsi kedves gyártó, de a MI..O kifejezetten rossz ízű volt nekem.) Persze gondolom ilyen szempontok alapján lehet sima joghurtot is enni, de ha végigmegy az ember a boltban a sorok között lehet találni jópár nem hízlaló kiegésző ételt, ami nagyon ízletes.

Elkezdtem mozogni
És itt jön be a cikk főcíme: "egynégyzetméteres" fogyás. Azzal, hogy elkezdtem vigyázni az étrendemre és jóval kevesebbet viszek be a szervezetembe, így az első három hétben lement 2 kg. De ahogy nekiálltam mozogni (másfél hete) lement még 3 kg. Tehát elmondható, hogy a mozgás majdnem dupla annyi súlyvesztéshez juttat, mint a csökkentet energia- és szénhidráttartalmú étrend magában. Együtt a kettő azonban csodákra képes.

Miből áll a mozgássor?
Ne gondolja senki, hogy túl a 90 kilón 90 perces Rubint Réka DVD megy itthon, vagy hogy 5 kilométereket futok egyszusszra reggelente. Meg fogtok lepődni. lyan mozgásformát találtam, ami nemhogy nem túl megerőltető, de egyenesen élvezetes és szórakoztató és nem tart sokáig, mint napi kb. 15-20 perc. Két szó a titok nyitja: Mozgás és Zene

Mozgás és zene
Legyen naponta 20 perced magadra! Válassz ki 5-6 kedvenc - pörgősebb - számot, amit szeretsz hallgatni. Nem kell külön nekikészülni, nem kell hozzá semmilyen felszerelés. Minden szám alatt más mozdulatot végezz - tehát hagyj fel a számolgatásokkal, a szériázással (ha egyáltalán csináltál ilyesmit), s mivel a kedvenc zenédre csinálod majd, egyrészt nem lesz unalmas, másrészt élvezni fogod.
 

1. Első zeneszám - első feladat

Állj egyenesen, lábak zárva. Ütemre jobbra kilépsz jobb lábaddal - ütemre hozzázárod a bal lábad és rogyasztasz egy kicsit a térdeddel. Majd ugyanez vissza baloldalra. Ugye, semmi ördöngösség nincs benne? Mondhatni "jújj de gagyi", de épp egyszerűségében a nagyszerűsége. Én kb. a második percnél szoktam elkezdeni lihegni, szóval hatásos.
 

2. Második zeneszám - második feladat

Állj kisterpeszbe. Kezed tedd a csípődre (nekem ez kényelmes). Majd a hasad (ami nekem hájas) az izmaid segítségével emeld meg köldökvonalig (amolyan hasbehúzás, de úgy csináld, mintha meg akarnád emelni a hasad, ilyenkor a köldöködnek is felfelé kell emelkednie.) Ez kb. fél-egy perc után már fárasztó fog lenni (ha jól csinálod). Próbáld ütemre, vagy minden második zeneütemre, ahogy jólesik, DE egész zeneszám alatt csináld. Éppen ezért érdemes 3-4 perces zenéket választani, hogy ne érezd kudarcnak, ha már nagyon elfáradsz a végére - de legalább csináld végig.
 

3. Harmadik zeneszám - harmadik feladat

A második feladat után a has eléggé elfárad, így javasolt más tájékkal folytatni. Én ilyenkor a magastérdemelést szoktam csinálni. Állj egyhelyben és ütem szerint (1-2-4 ütemenként, ahogy neked kényelmes) emeld meg behajlitott térddel a lábad és húzd fel a has felé. Ha jól csinálod, a combod külső része és a feneked ízmai fognak fáradni.
 

4. Negyedik zeneszám - negyedik feladat

Vissza a derék és has tájékához. Kisterpesz, kezed legyen leengedve a csípőd és combod mellé. Ezt feltétlen egyenes háttal csináld, mert akkor lesz eredménye. Ütem szerint egyszer jobbra hajolsz, egyszer pedig balra. Ha egyenes háttal csinálod, akkor mindig az ellenkező oldalon kell feszülést érezned a csípődben. Úgy képzeld el ezt a feladatot, mintha simogatnád a combod külsejét. A nyújtás során egyre lejjebb és lejjebb ér majd el a tenyered a combod külső részén. Másnapra készülj izomlázzal (már ha jól csináltad).

5. Ötödik zeneszám - ötödik feladat
A kar (ezáltal a mell- és hátizom) is dolgozik a feladatsorok között. Ebben a részben nincs más dolgod, mint a mellúszás gyakorlása szárazon. Itt a lényeg azon van, hogy ne gyorsan csináld, de teljesen nyújtsd ki a karod és teljes körívben húzd vissza magad elé. Érezd, hogy dolgoznak az izmaid.

6. Hatodik zeneszám - hatodik feladat
Vissza a hashoz. Hasemelés már volt a hasizmok segítségével, ez szintén hasonló lesz, bár picit nehéz leírni. Kis terpeszbe kell állni. Kezek a csípőn pihennek. Picit jobbra dőlünk (egyenes háttal) felemeljük hasizmunkkal a hájas hasunkat (köldök is emelkedjen) és közben eldőlünk balra. Ütemesen végezzük a gyakorlatot. Olyan mintha "megfognánk" a sok felesleget az izmaink segítségével és átpakolnánk egyik oldalról a másikra. Ez a feladat is nagyon nehéz már 1-2 perc után, másnapra valószínűleg jön is a jól megérdemelt izomláz.
 

Pozitív változások
Persze lehet 3-4 zeneszám is, 3-4 gyakorlatsor, vagy akár több. Nem kell ehhez szakdiploma, csak érezni kell, hogy mozognak az izmok és essen jól az a mozgásforma, amit csinálunk.

Először a derekamon vettem észre a pozitív változást. Aztán a köldököm felett. Mostmár a köldököm alatt is apadt a hájtömeg.

Mai napon pedig mikor mérlegre álltam, 92,4 kg voltam :) Azért a fent leírtak és ez az eredmény magáért beszél. Egyre lelkesebb vagyok és nem adom fel! Próbáld ki te is és jelezz vissza, hogy haladsz.

1 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://debella.blog.hu/api/trackback/id/tr963203007

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása