Együtt fogyni jó

Sokan szenvednek a túlsúlytól. Én is. De szeretnék jó példával elöljárni és segíteni azoknak, akiknek az élő példa gyakorlati támogatással bírhat. El kezdtem fitness terembe járni és hétről-hétre leírom mi történt, hogyan alakul a súlyom, a ruhatáram s egyúttal mindenkit arra biztatok, hogy soha nem késő el kezdeni, még ha kis lépésekkel is. Szorítsatok, hogy sikerüljön, hogy ne adjam fel. Hiszem, hogy a kitartással, a pozitív szemléletmóddal Neked is tudok segíteni.

Címkék

comb (1) diéta (1) edzés (1) edzésidő (1) edzésnap (1) edzésprogram (1) elhízás (1) ellipszis (2) fitness (3) fogyás (3) futógép (3) gép (1) hasizom (1) izom (1) kedv (1) kg (1) kihagyás (1) lépcsőző (1) mérleg (1) ruhaméret (1) súly (1) szex (1) terhelés (1) torna (1) tréner (1) tréning (1) túlsúly (1) update (1) Címkefelhő

Elkezdődött...

2011.04.06. 23:17 charlottesweb

Tegnap reggel a mérleg 95,2 kg-t mutatott. Volt ez már több is, kevesebb is. Így vagy úgy, nagyon elkeserítő, hogy 35 évesen, nőként ezzel a súllyal kell élnem. Kell? Ki mondta, hogy kell?

Tegnap délután tehát elhúztam a közelben lévő, nagyon szuper fitness terembe, s vettem 6.000,-Ft-ért egy bérletet. De nem akármilyet! A hónap végéig érvényes, heti három alkalommal lehet menni, igaz az ott töltött idő nincs korlátozva. A bérlet érvényes az aerobic órákra, valamint a kardio és egyéb edzőgépekre egyaránt.

Az aerobicot egyelőre kihagyom, mert nagyon fájnak a térdeim, szóval marad a kardio és a visszafogott étkezések.

A blogom célja az, hogy időről-időre beszámoljak nektek hol tartok, hogyan telnek edzős napjaim, haladok-e a jó úton, mérséklődik-e a súlyom, csökkennek-e ruhaméreteim.

1. edzésnap - 2011. április 6.

 

Étkezés:

  • reggeli: egy Stora Bords Eve-val vékonyan megkent zsömle, egy vékony szelet ementáli sajttal és egy kávé két cukorral. (!!!! STOP !!!! Alapvetően a cukor és a finomliszt tilos, de a kávémat csak cukorral vagyok hajlandó meginni! Zsömle sem jó öltet, de csak ez volt itthon, már beszereztem normál rozslisztet, meg magvas rozslisztet, ebből készítek kenyeret a gépben.)
  • ebéd: krumplipüré, fél szelet grillezett karaj + kávé a megszokott 2 cukorral és kis tejjel.
  • vacsora: uborka, paprika, paradicsom, vékony sajt darabkák
  • ital: L-Karnitin és koffein tartalmú pezsgőtabletta + 1,5 l víz

Edzés:

11-12 óra felé mentem, mert előtte még volt pár elintéznivalóm, bár szerintem holnaptól inkább a reggeli órák után megyek, miután gyerekeimet az iskolába elkísérem.

Megérkeztem. Bérletet leadtam - cserébe öltözőkulcsot megkaptam. Átöltözés után, kis törölközőt, innivalót és kulcsot magamhoz vettem és felmentem a 2. emeleti edzőszintre.

  • Futógép: itt 20 percet töltöttem. A gép beállításai szerint 4 km/h óra sebességű, 5-ös szintű dőlésszögbe állított futógépben, amolyan "eröltetett menetben" haladtam. Kb. 900-1000 métert tettem meg így. A 15. percben már nagyon folyt rólam a víz, éreztem, hogy a pulzusom igen keményen megemelkedett, de ettől függetlenül nagyon jóleső fáradtság kezdett úrrá lenni rajtam. A vádlim és a sípcsontom melletti izmok már igen melegek voltak, égtek, de mire szisszentem volna, az általam kitűzött 20 perc is letelt.
  • Ellipszis tréner: itt is 20 percet töltöttem el. Bár a gépen van programozási lehetőség, de az erősség (ellenállás erősségét lehet szabályozni vele) jól be volt már állítva, így nem is babráltam vele. Nagyon kellemes, nem fáj rajta a térdem, mégis minden lépésnél érzem, hogy megfeszülnek a comb- és fenékizmok és bizony már az 5. perc környékén ziláltam és még jobban izzadtam, mint a futógépen a menetelés közben. Végül is 20 percet nagyon nehezen bírtam végig, már-már gondoltam, megállok 10-15. percben, de magam előtt lett volna ciki, ha ezt megteszem, inkább végigcsináltam a 20 percet. Leszálltam a gépről, de igencsak remegtek a lábaim - jólesett!
  • Comb-kifelé-feszítő-masina (nem tudom mi a neve): aki még nem látott ilyet, annak megpróbálom leírni. Beállítod egy vasrudacska segítségével, hogy hány kg. terhelést szeretnél adni a lábaidnak (én itt a 30 kg-t választottam). Be kell ülni az ülésbe és a lábakat terpeszbe kell rakni, beleillesztve az arra kialakított párnázott-bőrözött részbe és az előre beállított súlyok ellenében összezárni a combokat. Nem szabad lendületből csinálni, hanem - én legalábbis így csinálom - szépen, lassan, hogy érezzek minden centiméternyi elvégzett munkát az izmokban. Szerintem így hatásos igazán. Ebből 5x20-at csináltam. Azaz: megcsinálom húszat, majd pihenek és ezt ötször.
  • Comb-befelé-toló-masina (ennek sem tudom mi a neve): ez épp ellenkezője az kifelé-feszítőnek. Itt is be kell ugyan állítani a súlyt (itt is 30 kg-t állítottam be), de itt összezárt lábakkal kell az ülésbe ülni és a combokat egymástól eltávolítani a súlyok ellenállásának megfelelően. Ebből is 5x20-at csináltam az én komótos tempómban.
  • Evezőpad: ennek a gépnek is van speciális neve, a lényeg az, hogy egy sínen van egy ülés, ami veled együtt mozog evezés közben. Ezt 5 percig csináltam 10 kg súly ellenállással. Az első 1-2 húzás nehéz, de aztán a mechanika rásegít és nem olyan durva. Ellenben az evezős mozgással a hát-gerinc-derék-felkar nagyon erős terhelésnek van kitéve, nagyon jól átmozgatja a felsőtestet.
  • Ellipszis tréner - megint: mivel sietnem is kellett haza, gondoltam még egy kis ellipszis belefér, s mivel ez nagyon tetszett nekem, levezetés gyanánt még 5 percet járkáltam rajta.

Időráfordítás:

  • futógép - 20 perc
  • ellipszis tréner - 25 perc
  • comb kifelé - 10 perc
  • comb befelé - 10 perc
  • evezés - 5 perc

Ennél simán lehet többet is, szerintem holnap másfél órát ott leszek, mert hasizmozni is szeretnék, legalább 5x20 felülést. Meglátjuk. Jövőhéten fellátogatok a bajnok-szakaszba is, ahol nagyon sok testépítő eszköz van, nekiállok súlyzózni is és egy-két izomcsoportomat jobban kezelésbe fogom venni.

Ha van olyan ember a környezetedben, aki hasonlóan túlsúllyal küzd, s esetleg bátorítás kell neki, biztasd, hogy forduljon hozzám bizalommal, vagy csak olvassa a beszámolókat.

Nyugi, én nem fogok senkinek eladni sem fitness bérletet, sem fogyi cuccokat, egyszerűen átérzem, milyen az, amikor az ember egyedül van ezzel a gondjával. S egyedül is marad: mert lefogyni, vagy mozogni, esetleg komplett életmódot váltani az ember csak és kizárólag saját elhatározásából tud. Mert minden a saját fejünkben dől el! 

1 komment

Címkék: edzés fogyás izom fitness kg túlsúly

A bejegyzés trackback címe:

https://debella.blog.hu/api/trackback/id/tr772805991

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

charlottesweb · http://www.charlottesweb.hu 2011.04.07. 11:09:31

Írjátok le, nektek van-e bármi gondotok a súlyotokkal? Hogy álltok a karbantartással?
süti beállítások módosítása