Együtt fogyni jó

Sokan szenvednek a túlsúlytól. Én is. De szeretnék jó példával elöljárni és segíteni azoknak, akiknek az élő példa gyakorlati támogatással bírhat. El kezdtem fitness terembe járni és hétről-hétre leírom mi történt, hogyan alakul a súlyom, a ruhatáram s egyúttal mindenkit arra biztatok, hogy soha nem késő el kezdeni, még ha kis lépésekkel is. Szorítsatok, hogy sikerüljön, hogy ne adjam fel. Hiszem, hogy a kitartással, a pozitív szemléletmóddal Neked is tudok segíteni.

Címkék

comb (1) diéta (1) edzés (1) edzésidő (1) edzésnap (1) edzésprogram (1) elhízás (1) ellipszis (2) fitness (3) fogyás (3) futógép (3) gép (1) hasizom (1) izom (1) kedv (1) kg (1) kihagyás (1) lépcsőző (1) mérleg (1) ruhaméret (1) súly (1) szex (1) terhelés (1) torna (1) tréner (1) tréning (1) túlsúly (1) update (1) Címkefelhő

Edzésidő és tréningtartalom bővítés

2011.04.09. 10:20 charlottesweb

Így a harmadik edzésnapon nekiálltam növelni az edzésidőt és egy-két elemmel bővítettem az tréning tartalmát. Több levelet is kaptam, hogy a háttér információkról is írjak néhány sort, így most megteszem. Remélem segítek vele, hogy neked is könnyebb legyen elindulni az egészséges életmód útján és hamarosan sikeresnek érezd az utad, amin elindultál.

3. edzésnap - 2011. április 8.

Mai napon főleg azt akartam elérni, hogy az edzésidőt bővítsem és végezzek koncentrált izomterület munkát is. Az érkezési rutint már nem írom le, de a gyakorlatokat igen.

  • Futógép. Most emeltem a dőlési szöget, hogy legalább egy visegrádi túra-feeling legyen belőle, a sebesség 3,5-4 km/h között mozgott, így meneteltem 25 percet. A végére még rátettem 5 percet úgy, hogy a dőlési szöget még jobban megnöveltem, bár a sebességet lejjebb vettem, hogy nehogy lerepüljek félúton a futógép szalagjáról. Ez utóbbi pár percet főleg a combjaim érezték meg, de nagyon kellemes érzés volt.
  • Ellipszis tréner. 4x5 percet voltam a gépen, de maximálisra állítottam az ellenállást. Közben full hangerőn ment a Rolling Stones, Jagger kellemes hangjával, így azért elviselhetőbb volt az ellipszis tréning 20 percem. :)
  • Combgépek. Változatlanul 30 kg-ra állítottam a súlyokat a tárogatós gyakorlatnál és a kifeszítő gyakorlatnál is, 5x20 ismétléssel szériáztam.
  • Hasprés. Mivel arról az emeletről, ahol ezeket a gyakorlatokat végzem, elvitték már egy ideje a felső szintre a haspadokat, kénytelen voltam beérni a szőnyeggel és bordásfallal. Lefeküdtem, bordásfal egyik fokához beillesztettem a lábfejemet és nekiálltam 5x20 hasprésnek. Ez nem az a klasszikus felülés, amit anno a suliban kellett csinálni, hanem a kicsiket felfelé, de nem kell teljesen felülni. Főleg a köldök feletti és vele egy szinten lévő izmokra hat - szerintem. A végén hasra feküdtem és emeltem a mellkasomat a padlótól, ezáltal kellemesen ki tudtam nyújtani a hasgyakorlat alatt igénybevett izmokat.
  • Evezés. 2x500 méter megint dukált, amit nagy erőfeszítéssel, 10-es ellenálláson csináltam végig. A bicepszeim meg is érezték :) De leírhatatlanul jó, ahogy kellemesen feszül a hát, a gerinc minden egyes evező-húzásnál. Még mindig nagyon tudom ajánlani.
  • Ellipszis tréner. Csak úgy. Levezetésként még 5 perc.

Mai edzésen összesen 90 percet tornáztam kb. 90%-os erőbedobással. Nagyon jól lefáradtam s már éreztem, hogy valami változik.

A változásokról

A bőröm tapintásra simább és feszesebb lett, már háromnapi edzés után. Nem tudom fiziológiai szempontból ez mivel függ össze: talán az, hogy többet izzad az ember, s kijön a sok méreganyag a szervezetből, valamint a koncentrált sótartalom elpusztítja a bőr felületén lévő nemkívánatos anyagokat.

Súlyom csökkent. 95,2 kg voltam az első edzésnap előtt. Ma ráálltam a mérlegre és 94,5 kg-ot mutatott. Persze lehet, hogy ez nem az edzéstől van, de jövőhéten ilyenkor már biztosan fogom tudni, mert akkor is mérlegelem majd magam.

Ruhaméret maradt, de... Ugyan a ruhaméret még mindig 18-as (46-os), de érzem, hogy a fenekemen és a combomon lötyögni kezdett a farmer, a hasamon lévő zsírpárnák másképpen helyezkednek el és hosszú idők óta először ki tudom tapintani, hasbehúzás nélkül pár bordámat! :)

Étkezési szokások

Vacsora nincs. Ez alapvető fontosságú. Be is tartom és nem is hiányzik. Ha mégis gond lenne, akkor egy-egy alma simán betölti a főétkezés szerepét az esti órákban. Lassan jönnek az elérhető árban lévő idénynövények, valamint a finom paradicsomok, ezek pedig teljes mértékben elősegítik azt, hogy helyesen étkezzen az ember.

Ami az ebédet illeti, azzal nem kímélem magam. Barátnőm átjött, sütöttem csirkemellet (bőrében, csontján), csináltam krumplipürét, meg volt csemege uborka is hozzá. S nagyon finom volt.

Reggel pedig ettem egy tönkölybúzás zsömlét meg egy joghurtot. Mellesleg mindezt azért, mert tudtam, hogy a kerületben, ahol lakom van egy Update pékség, s (azt hittem) tudtam hol van, de kiderült, hogy ott egy teljesen más pékség van. Ott meg csak ez a tönkölybúzás péksüti van, a többi mind finomlisztes termék. Az Update pékségről meg annyit, hogy én még soha nem vásároltam Norbiék boltjában, de meg akartam nézni mi a kínálat, milyen az árfekvés, mert egy-egy édességért azért még szívesen elcsábulnék, de akkor már tényleg legyen olyan, ami beleillik ebbe az én újfajta életmódomba.

Jövőhétre is lesz három tréning nap beiktatva, s ami sikerként könyvelhető el, hogy egy ismerősöm is felbuzdult és kedden velem fog tartani. Remélem, nemcsak egyszeri felbuzdulás lesz részéről, hanem ő is rákap az ízére :)

 

Szólj hozzá!

Címkék: update tréning hasizom ellipszis tréner edzésnap futógép edzésidő

A bejegyzés trackback címe:

https://debella.blog.hu/api/trackback/id/tr202811487

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása